כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

שיווק בדואר אלקטרוני - תועלות וטיפים לניהול נכון

04/04/2018

ארסנל הכלים לשיווק דיגיטלי לבעלי עסקים הולך ומתרחב עם הזמן. יחד עם שיווק בגוגל, שיווק בפייסבוק וקידום אתרים אורגני (SEO) קיימים עוד ערוצים אפקטיביים בהם ניתן להגדיל את הערך ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות. אחד הכלים המשמעותיים הוא דיוור ישיר - שיווק בדואר אלקטרוני.
 

היום יותר מתמיד, אנשים צמודים לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם ונכנסים אליה מספר רב של פעמים ביום. ברוב המוחלט של המקרים הם שמים לב לפעילות שם הרבה יותר מאשר למודעה אקראית שנתקלו בה על הדרך. לכן שיווק בדואר האלקטרוני נותן לנו הזדמנות מצוינת לייצר אינטראקציה עם הצרכן ולתת ערך מוסף דרך הצעות, מבצעים, מידע רלוונטי ולטפח מערכות יחסים ארוכות טווח.   


בהמשך תמצאו פירוט של האפשרויות והתועלות בשיווק בדואר אלקטרוני (E-mail Marketing) עם טיפים לניהול נכון.  
 

תועלת 1 - הגדלת האינטראקציות של הצרכן עם המותג - "עיקרון הטפטוף" 


עיקרון חשוב בשיווק הוא "עיקרון הטפטוף". לקוח פוטנציאלי ראה את המודעה שהעסק פרסם, פנה דרך האתר או דף הנחיתה, ביקר באתר האינטרנט וקרא על השירות או המוצר וכו'. כל אחת מאלו נחשבת כאינטראקציה של הצרכן עם המותג - "טפטוף". ככל שמספר האינטראקציות יגדל כך גם הסיכוי להפוך אותו ללקוח משלם. בהקשר הזה, שיווק בדואר אלקטרוני משמש כאינטראקציה משמעותית וחשובה כחלק מתהליך למידה והקניית ערך מוסף לגבי מוצר או שירות. "טפטוף" נוסף זה יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון בדרך לפעולה שסופה מכירה.  


תועלת 2 - השבת לידים אבודים


אחד מהתסכולים הגדולים של בעלי עסקים הם לידים אבודים. אחרי כל מאמצי השיווק והפרסום הרבים, הלקוח הפוטנציאלי פנה דרך האתר או דף הנחיתה אבל משהו בדרך לא עבד. הלקוח לא ענה, רק רצה לדעת פרטים ובסוף לא הגיע לפגישה, היה צריך לחשוב על זה וכו'. שיווק בדואר אלקטרוני היא דרך מעולה לשמר מערכות יחסים ארוכות טווח עם אלו ש"יושבים על הגדר" באמצעות שליחת תזכורות (מיילים) כדי לשמור על הגחלת בוערת. ניתן ליידע על הזדמנויות שונות כמו מבצעים או מוצרים חדשים, לספק מידע רלוונטי וזאת בכדי למצב את העסק כמקצועי בתחומו ולייצר ערך ללקוחות. לאורך זמן, מערכת היחסים נבנית ומתעצמת ועם אסטרטגיית תוכן נכונה וקריאות לפעולה רלוונטיות לידים "אבודים" מתעוררים והופכים ללקוחות משלמים.     


תועלת 3 -  שימור לקוחות


גורם הצלחה חשוב ביותר לכל עסק הוא יצירה והגדלת מעגל הלקוחות הקבועים. שיווק בדואר אלקטרוני זו דרך נהדרת לשמר ולטפח מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות הקיימים, להגדיל מכירות ולהקטין את אחוזי הנטישה לעסקים אשר מספקים שירות חודשי. באמצעות שיווק דיגיטלי נכון בדיוור ישיר ניתן לקיים מועדון לקוחות פעיל, ליידע לגבי הטבות או מבצעים תקופתיים, לספק מידע רלוונטי לגבי אופן השימוש במוצר או בשירות ועוד. לעסקים שמבססים את רוב הכנסותיהם על מעגל הלקוחות הקבועים, דיוור ישיר הוא כלי חשוב והכרחי מתמיד.

 

שיווק בדואר אלקטרוני זו דרך נהדרת לשמר ולטפח מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחות פוטנציאליים  ולקוחות קיימים. כך תצרו מגע אישי בכמויות גדולות, תגדל נאמנות הלקוחות וכשיעלה הצורך אתם תהיו הראשונים אתם הם יצרו קשר.

 

 

טיפים לניהול נכון של שיווק בדואר אלקטרוני - דיוור ישיר


1. פילוח אנשי הקשר ופרסונאליזציה


חשוב לפלח את אנשי הקשר בצורה שתאפשר את התאמת המסרים לפי קבוצות רלוונטיות. למשל פילוח לפי לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. על כן יש חשיבות לבנות מסד נתונים רחב ככל האפשר ולדאוג לעדכנו.
באמצעות כלים שונים, ניתן לפנות למקבל המייל בשמו הפרטי וכך להעלים את "תחושת הפרסומת" ולייצר פנייה אישית.


2. הגדלת רשימת התפוצה תוך שימוש בעקרון ההדדיות


כמו בכל מערכת יחסים, הדדיות היא חשובה גם בשיווק דיגיטלי. לקוח פוטנציאלי יהיה מוכן לתת את פרטיו ולהירשם לקבלת עדכונים שוטפים אם יבין כי המידע אותו אתם מספקים הוא בעל ערך עבורו. לכן נהוג להציע תוכן איכותי כמו מאמר, מדריך וכו' ובתמורה לקוחות פוטנציאליים ישאירו את פרטיהם ובסיס הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגדל.
 

3. אוטומציה


ללקוח אשר נרשם לרשימת התפוצה שלכם, תוכלו לייצר רצף של מיילים בזמנים ידועים מראש שמטרתם הגדלת המודעות וההתעניינות בדרך להפיכתו ללקוח משלם. כך תוכלו לנצל פיסות תוכן שיצרתם בעבר כדי לספק ערך מוסף ללקוח ולרכוש את נאמנותו.


4. כותרות מעניינות וקוראות לפעולה


על מנת שהלקוח יקרא את המייל אותו אתם שולחים, הוא צריך קודם לפתוח אותו. כותרת המייל זו האינטראקציה הראשונה עם התוכן הפרסומי ולכן חשוב להשקיע בכותרות מעניינות, קוראות לפעולה וכאלה שישבו את תשומת ליבו של הלקוח ומבהירות שקיים במייל ערך כלשהו.
 

5. מטרות מוגדרות מראש


הגדירו מטרה לכל מייל שאתם שולחים. איזו פעולה הלקוח צריך לעשות לאחר קריאת המייל, מה הוא צריך לדעת או להבין. כך תוכלו לנסח ולבנות את המייל בצורה טובה וממוקדת יותר שתהיה ברורה יותר ללקוח ותקדם את העסק שלכם.  
 


לסיכום, שיווק בדואר אלקטרוני - דיוור ישיר הוא כלי שיווקי משמעותי עם תועלות ואפשרויות רבות שטומן בחובו הזדמנות גדולה לטפח מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות הפוטנציאליים והקבועים שלכם. כך תצרו מגע אישי בכמויות גדולות, תגדל נאמנות הלקוחות וכשיעלה הצורך אתם תהיו הראשונים אתם הם יצרו קשר.

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר