כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

?איך לבנות תכנית שיווק דיגיטלי

01/05/2018

בדרך כלל תהליך של בניית תכנית שיווק דיגיטלי מתחיל במחקר שוק וניתוח פנימי של החברה, ממנו גוזרים את הצעת הערך של העסק (USP), המטרות והיעדים של היוזמות הדיגיטליות השונות, מגדירים את קהלי היעד ובוחרים תמהיל שיווק נכון ומסגרת מדידה לפעילות.

 

תהליך של בניית תכנית שיווק דיגיטלי מתחיל במחקר שוק וניתוח פנימי של החברה,המטרות והיעדים, הגדרת קהלי היעד, תמהיל שיווק ומסגרת מדידה לפעילות.

 


המבנה הבא מתאר את הסעיפים במסמך תכנית שיווק דיגיטלי: 

1.    מחקר שוק וניתוח מתחרים – סקירה כללית על השוק בו אתם פועלים, הערכה של הביצועים בהתייחס לפוטנציאל ונתח שוק וכן ניתוח תחרותי של הצעות הערך של המתחרים אל מול הכאב של הצרכן לו אתם מספקים פתרון. 
 

זהו שלב קריטי שחשוב להשקיע בו את הזמן הנדרש, שכן הוא מאפשר לעלות על בעיות יסודיות בהצעת הערך של העסק אל מול המתחרים, להגדיר בידול וקהלי יעד ומהווה סוג של קרקע יציבה להמשך הבנייה של התכנית. 
 

2.    הגדרת מטרות  – חשוב מאוד לקבוע מטרות עסקיות חדות וברורות לתכנית השיווק הדיגיטלי. למשל שיפור אחוז שימור הלקוחות, הגדלת המודעות למותג, הגדלת המכירות, ייצור פניות (לידים), הורדת עלות רכישת לקוח וכו'. לפי אלו קובעים את היעדים הדיגיטליים. 

 

3.    הגדרת יעדים דיגיטליים – בשלב זה יש לגזור מהמטרות שהגדרנו מה אנחנו רוצים להשיג בשיווק הדיגיטלי. למשל,  אם אנו רוצים לתרגם את המטרה  "הגדלת המודעות למותג" ליעד דיגיטלי דוגמא תהיה: "להגיע למעל 10,000 מבקרים באתר בחודש", "הופעה של מעל מיליון מודעות בשבוע" וכו'. מכאן אפשר להתחיל לחשוב על ערוצי שיווק שיביאו לעמידה ביעדים שהוגדרו. 
 

* חשוב שהיעדים יהיו תחומים בזמן, ברי השגה ומדידים - על איך להגדיר יעדים לשיווק דיגיטלי לחצו כאן.  
 

4.    הגדרת קהלי יעד והצעות ערך – החלק החשוב ביותר בתכנית לדעתי מאחר וזה מרכיב מרכזי בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. יש לפלח את קהלי היעד הרלוונטיים ולבנות סביב כל קהל "ניתוח פרסונה" שמגדיר את קבוצת הצרכנים לפי הבעיות שלהם, הצרכים, מהם העדפות ההתקשרות שלהם, מהי התפיסה שלהם את המותג ועוד. עבודה טובה בהגדרות הקהלים תחזיר את ההשקעה ובגדול בפעילות השוטפת.  
 

לאחר הגדרת קהלי היעד חשוב להגדיר הצעת ערך מדויקת וברורה כך שלכל קהל תהיה תשובה ברורה לשאלה: "למה לקנות ממך ולא מהמתחרים?"   

 

5.    יישום וערוצי שיווק – לאחר שהגדרנו את הצעת הערך וקהלי היעד אליהם נרצה לפנות, נוכל לבדוק איפה הם נמצאים באינטרנט ומהם הערוצים הדיגיטליים היעילים והנכונים כדי לפנות אליהם. כאן כדאי לפרט מה תהיה בדיוק הפעילות בערוצי הPPCו- SEO שיווק בגוגל, Display, רשתות חברתיות, שיווק בפייסבוק, שיווק שותפים, שיווק בדואר אלקטרוני, שיווק בmobile וכו'.  

*מומלץ לקשר חזרה כל ערוץ דיגיטלי למטרה/ יעד (סעיפים 2,3) אותה הוא בא להשיג. למשל ערוצי display ורשתות חברתיות להעלאת מודעות למותג, PPC  לצורך ייצור פניות חדשות של לקוחות וכו'. פעולה זו מאפשרת היזון חוזר ומיקוד נוסף וחשוב של הפעילות השוטפת (היישום/ ביצוע) אל מול המטרות והיעדים שהוגדרו. 

 

6.    מדידה של התוצאות – בסוף יש להקים עבור כלל הפעילות ופר ערוץ שיווקי מערך מדידה כדי לבדוק אם עמדנו ביעדים. כאן האתגר הוא שיווקי וטכני גם יחד שכן נדרשת היכרות רבה עם כלים ופלטפורמות אינטרנטיות שונות. 
 

לסיכום, בניית תכנית שיווק דיגיטלי היא לא עניין של מה בכך כמו גם היישום שלה. תהליך נכון ויסודי יסלול דרך נכונה וברורה לשיווק הדיגיטלי, יצור יתרון תחרותי משמעותי וישפר משמעותית את הסיכוי לעמידה במטרות/ יעדים. 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר