כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

איך קובעים יעדים לשיווק דיגיטלי

28/09/2018

הרבה עסקים שאני פוגש לא יודעים אם השיווק הדיגיטלי שלהם עובד או לא עובד. אם אשאל אתכם אם השיווק הדיגיטלי מביא תוצאות או אם אם אתם מרוצים, התשובה תהיה לא יותר מתחושת בטן לא מבוססת - לחלק גדול מכם יהיה קשה מאוד לענות על השאלה. 

 

אני חושב שהדרך להימנע מהמצב הזה זו תכנית שיווק דיגיטלי מסודרת שקובעת יעדים ומייצרת שקיפות על מה הולך לקרות ומתי, ואם עמדנו במשימה או פחות. בלי יעדים ברורים קשה לעקוב אחרי הפעילות וברוב המקרים התוצאות יהיו פחות טובות. 

 

אם הייתי מחפש חברה לשיווק דיגיטלי, דבר ראשון שהייתי שואל זה אם כותבים תכנית שיווק דיגיטלי, קובעים יעדים ברורים וכו'. בחברות קודמות שעבדתי בהם (כמקבל שירות), יצא לי לשמוע לא פעם "אנחנו יודעים להביא תוצאות וזה מה שחשוב.." - מהניסיון שלי לא באמת עובד וקשה לתאם ציפיות ככה.  

 

אז אחרי כל זה.. איך קובעים יעדים לשיווק דיגיטלי? 

 

(SMART - ויקיפדיה) מודל טוב לדעתי לקביעת יעדים לפעילות שיווק דיגיטלי הוא מודל SMART. מהניסיון שלי למדתי שכדי לתכנן יעדים "חכמים" זה יכול לעבוד טוב. 

 

אם הייתי מחפש חברה לשיווק דיגיטלי, דבר ראשון שהייתי שואל זה אם כותבים תכנית שיווק דיגיטלי, קובעים יעדים ברורים וכו'. יצא לי לשמוע לא פעם "אנחנו יודעים להביא תוצאות וזה מה שחשוב.." - מהניסיון שלי לא באמת עובד וקשה לתאם ציפיות ככה.  

 

 

איך מודל SMART עוזר לנו לקבוע יעדים "חכמים" בשיווק הדיגיטלי? 

 

תוך כדי בניית התהליך של המטרות והאסטרטגיה השיווקית, ואחרי שקובעים את היעדים לפעילות שיווק דיגיטלי, אם ניקח צעד אחורה ותעלה השאלה: "באמת צריך את היעד הזה?" כנראה שמשהו התפקשש בדרך.

 

הנקודות הבאות עזרו ועוזרות לי מאוד להימנע מהמצבים האלה, להגדיר יעדים בצורה ברורה ובעיקר לתאם ציפיות:

 

  1. ברור ובהיר (Specific) - האם ניתן לקשר בין היעד לבין המטרה שאותה הוא בא לקדם? כאשר כולם מבינים את הקשר בין המטרות ליעדים שיש לקדם, זה מייצר פוקוס ועוזר מאוד בקבלת החלטות בשוטף. 
     

  2. מדיד (Measurable) - האם ניתן לקבוע מדדים כמותיים/ איכותיים כדי לדעת אם עמדנו ביעד או לא? 
     

  3. יעד בר השגה (Achievable) - האם היעד אפשרי? מציאותי? גם חשוב לשים לב -כמה היעד הזה קריטי/ קשור לתוצאה הסופית שאנחנו רוצים להשיג. 
     

  4. רלוונטיות (Relevant) - האם היעד פותר או משפר את המצב בצורה משמעותית? האם היעד מקדם אותנו לעבר אחת מהמטרות השיווקיות שהוגדרו? 
     

  5. תחום בזמן ( Time defined) - האם ניתן להגדיר את העמידה ביעד לטווח זמן מסויים? האם היעד בר השוואה לעומת תקופות זמן אחרות?

 

*הערה חשובה - חשוב שכל יעד יעמוד בחמשת התנאים. 

 

דוגמאות להצבת יעדים  

 

  • טרנספורמציה דיגיטלית - השגת חלק יחסי במחזור המכירות של 10% שמשוייכת לכלל פעילות השיווק הדיגיטלי - רלוונטי לשיווק דיגיטלי B2B.  
     

  • רכש לקוחות דיגיטלי - השגת 30,000 לקוחות חדשים דרך ערוצים דיגיטליים בשנה הנוכחית בעלות ממוצעת של 50 ש"ח ללקוח. 
     

  • שיפור יחסי המרה -העלאת אחוז ההמרה בדף הנחיתה בשלושת החודשים הבאים ב-1.5% לפחות. 
     

  • העלאת המודעות למותג - העלאת אחוז החשיפה למותג ב-25% לחצי השנה הקרובה כך שצריך לשמור על מספר חשיפות חודשי של לפחות 1,500,000 בכל הערוצים השונים. 
     

לסיכום, יעדים "חכמים" הם מרכיבים חשובים שסוג של מסכמים כל תכנית שיווק דיגיטלי. שווה להשקיע הרבה זמן ומחשבה כדי לנסח אותם בצורה טובה, לפעמים זה יכול להשפיע מאוד על הצלחה של פרויקט. 
 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר