כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

5 כלים שימושיים - B2B שיווק דיגיטלי

20/09/2018

שיווק דיגיטלי B2B (שיווק בין עסקים לעסקים) הוא אחד מהתחומים היותר מאתגרים בעולמות השיווק הדיגיטלי. לחברות שמוכרות לחברות אחרות (ולא למשתמש קצה) יש בדרך כלל משימה יותר קשה, שדורשת יותר תכנון, עם תהליך מכירה ארוך יותר, מהלכים יותר מורכבים ותקציבים יותר גבוהים.  

 

אז מה אפשר לעשות בשיווק דיגיטלי B2B? קבלו 5 כלים שימושיים בהמשך המאמר. 
 

5 כלים שימושיים לשיווק דיגיטלי B2B - מחקר שוק והגדרת קהלי יעד, אתר אינטרנט מותאם,  SEO, קידום ממומן ורשתות חברתיות.


 

 

אז קבלו 5 כלים שימושיים לשיווק דיגיטלי B2B שמוכיחים את עצמם כל פעם מחדש. 
 

1. מחקר שוק והגדרת קהלי יעד 

 

קריטי לעשות מחקר כדי למצוא את קהלי היעד הנכונים לעסק ולהגדיר אותם כמה שיותר במדויק. אם אין לכם יכולת להגדיר בצורה טובה מי הם קהלי היעד ו/או מי הלקוח האידיאלי שלכם, אתם תבזבזו הרבה משאבים ואנרגיה. וחבל.. 

 

לרוב, דווקא לחברות B2B יש את היכולת להגדיר בקלות יחסית את הלקוח האידיאלי שלהן. 

כדי להתחיל במחקר, שאלו את השאלות הבאות: 

  • מיהם קהלי היעד שלי ואיזה "פרופילים" של לקוחות אידיאליים ניתן לבנות? 

  • מהם תחומי העניין שלהם? 

  • מה טווח המחירים שסביר לכל אחד לגבי רכישת המוצרים שלי ומהם הרגלי הקנייה השלהם? 

  • איזו "נקודות כאב" יש להם ואיך ניתן לספק להם מענה? 

  • באילו מקומות דיגיטליים קהלי היעד שלנו נמצאים ואיך הם היו רוצים לתקשר? מה ערוצי השיווק הרלוונטיים?  

 

ההבנה של מי קהל היעד שלי, למה שאני יעניין אותו בכלל וכו' תאפשר לכם גם לפתח מוצרים ושירותים מתאימים יותר לשוק, תעזור ביצירת מסרים שיווקיים טובים יותר ובכלל לפעול בצורה יותר ממוקדת. 

 

2. אתר אינטרנט מותאם לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2B     

 

לרוב חברות B2B מציעות מוצרים שמושקע בהם מחקר משמעותי לפני הקנייה שכולל תהליך למידה, השוואות מול המתחרים וכו'. בהרבה מהמקרים, אתר האינטרנט יהיה האינטראקציה הראשונה של הלקוחות עם העסק שלכם, וגם אחרי פגישה פנים אל פנים הם יחזרו אליו כדי ללמוד עוד ככה שאתר האינטרנט בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן הוא קריטי.  

 

אלו השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כאשר אתם בוחנים את אתר האינטרנט שלכם:

 

  • האם האתר, דפי הנחיתה והתוכן מותאמים לקהלי היעד שהגדרתם? 

  • האם אתם משתמשים במילות מפתח נכונות לקידום אורגני (SEO) של האתר? 

  • האם האתר הוא רספונסיבי/ מותאם לmobile? 

  • האם אתם קוראים לפעולה באתר כדי לתאם פגישה/ ליצור קשר/ להציג פרויקטים רלוונטיים? 

  • האם האתר שלכם כולל עדויות, ואת הדגשת הערך במונחים של קהל היעד שלכם? 

  • האם האתר שלכם תקין טכנית? אין דפים או קישורים שבורים, מהירות האתר טובה ועוד. 


גם חושב לדעתי, שהאתר יתפתח ביחד עם העסק כדי כל הזמן לשקף את הפעילות וההצעה שלכם וכדי לשפר את התקשורת עם הלקוחות באופן כללי. לקריאה על אפיון אתר אינטרנט לחצו כאן

 

הסרטון הבא מסביר הרבה נקודות חשובות בשיווק דיגיטלי B2B שכדאי ליישם בבניית אתר אינטרנט ובכלל בפעילות שיווק דיגיטלי שוטפת: בחינה נכונה של משפכים שיווקיים, איך לתכנן את כתיבת התכנים בצורה נכונה (Content Marketing), איך לבנות "פרופילים שיווקיים" ולחדד את המסרים והקריאות לפעולה, קביעת מדדים ועוד כל מיני.. פרגנו כמה דקות, שווה לצפות! 

 

 

 

3. קידום אורגני SEO 

 

אפשר לבנות חנות יפה שנראית טוב, אבל אם לקוחות לא יכנסו אליה, החנות לא תהיה שווה יותר מדי. כאן (בין היתר) הקידום האורגני נכנס לתמונה. פעילות SEO היא פעילות מורכבת שדורשת המון שעות, זמן אנרגיה, משאבים ויצירתיות. ממש על קצה המזלג, פעילות קידום אורגני מורכבת מפעילות אופטימיזציה באתר עצמו - מבנה האתר, קידום של מילות מפתח רלוונטיות, שימוש נכון בתוכן ועוד (הרבה;). בנוסף יש חשיבות לכמות הקישורים שמפנים אל האתר שלכם כדי להעלות את האמינות של האתר אל מול מנועי החיפוש. אפשר להסתכל על קישור מאתר חיצוני לאתר שלכם כמו "המלצה של חבר" מבחינת Google. 

 

אתר שמקבל תנועה אורגנית רלוונטית זה נכס אסטרטגי לטווח ארוך. ישנה נוסחה (בדוקה) שאומרת שגודל העסק שלכם נמצא ביחס ישיר עם כמות התנועה לאתר שלכם - קיצר שווה מאוד להשקיע. 

 

4. קידום ממומן 

 

לכל מי שרוצה לייצר תנועה לאתר ועכשיו מבלי לחכות הרבה זמן מומלץ להשתמש בקידום ממומן. ישנן פלטפורמות/ שיטות רבות שמציעות פרסום מסוג זה, המוכרות שבהן הן שיווק בפייסבוק ושיווק בגוגל כאשר לכל אחת חוקים משלה.

 

כאן כל קליק או מספר חשיפות מסויים עולה כסף וכשנעשה נכון זו דרך נהדרת למשוך לקוחות חדשים. לרוב משלמים עבור הקלקות אבל ניתן גם לשלם בשיטות שונות בפלפטורמות שונות כמו תשלום עבור מספר הופעות של מודעה, תשלום עבור מספר צפיות בוידאו או אפילו תשלום פר רכישה בבורסות פרסום למיניהם. 

 

 

קידום ממומן בגוגל - המודל הבא מתאר סיווג של מילות מפתח (שעובד):

 

חשוב להבין שמילות מפתח שונות מייצגות רמות שונות של כוונה ועניין לגבי המוצרים/ שירותים שונים שאתם מציעים. חלק ממילות המפתח מייצגות חיפושים שקרובים יותר להמרה ("על הכסף") כשאחרות מייצגות חיפושים של אנשים שנמצאים בשלב מוקדם יותר של מחקר השוק שלהם. 

 

המודל בתמונה מטה מציג את מילות המפתח ש"על הכסף" במרכז המעגל כאשר יש חלוקה וארגון של כלל מילות המפתח בהקשר של כמה אלו רחוקות מהמרה. חשוב יהיה להשקיע את מרבית הזמן והמשאבים במילים שקרובות יותר להמרה. רק אחרי שמיקסמנו את התוצאות ממילות מפתח שנמצאות במרכז המעגל אנו יכולים לפתח את מבנה חשבון הפרסום למעגלים החיצוניים - למילות מפתח שהן פחות "על הכסף". 

 

על קצה המזלג החלוקה של מילות המפתח תיעשה לפי הקטגוריות הבאות (ממרכז המעגל החוצה): 

  • מילות מפתח שקשורות למותג/ שם החברה

  • מילות מפתח שקשורות למוצרים שאנו מציעים או לבעיה שאלו פותרים

  • מילות מפתח שקשורות למתחרים 

  • מילות מפתח שקשורות למוצרים תחליפיים

  • מילות מפתח שקשורות למוצרים משלימים

  • מילות מפתח שקשורות לקהלי היעד אליהם אנו רוצים להגיע או לתעשייה בה אנו נמצאים 

 

החלוקה הזו מאפשרת יצירת משפכים שיווקיים ומסעות לקוח טובים יותר, מסרים שיווקיים מחודדים ושיפור באחוזי ההמרה = תוצאות טובות יותר. 

 

5. קידום ברשתות חברתיות 
 

הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו מזמן וכנראה שגם לא יצאו בקרוב. עד כמה שמוצר B2B יכול להיות לא ויראלי (לא הדבר הראשון שמישהו ירצה שגם חבר שלו יראה ולגרום לו לשתף) עדיין שיווק ברשתות חברתיות הוא מצרך קריטי בשיווק דיגיטלי B2B - במיוחד לינקדאין. 

 

למה? מרבית הלקוחות הפוטנציאליים יחפשו אתכם ברשתות החברתיות כדי ללמוד עוד עליכם ולקבל התרשמות נוספת. אז אם עדיין לא הקמתם דפי לינקדאין, אינסטגרם ופייסבוק לעסק שלכם, אלו הרשתות שאתם צריכים להתמקד בהן בישראל 2019. 

 

חשוב שבדפים העסקיים יהיה כמה שיותר מידע לגבי הפעילות שלכם, המוצרים וכל מידע רלוונטי שיכול לייצר ערך מוסף ולגרום למעורבות (Engagement). חשוב גם שתדאגו לקשר פוסטים בפייסבוק בחזרה לאתר שלכם, זה יכול לשפר את הדירוג האורגני ולגרום ללקוח ללמוד ולהכיר יותר. 

 

ישנם המון סוגי תוכן שאפשר להעלות: טיפים רלוונטיים לתעשייה שלכם, בעיות חוזרות שקיימות אצל הלקוחות שלכם ואיך אתם כאן כדי לעזור להם, כל מיני דברים מיוחדים לגבי המוצרים או השירותים שלכם, סיפורי הצלחה, עדויות, שאלות נפוצות ועוד. 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר