כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

ניהול קמפיינים נכון - 10 טיפים לאופטימיזציה

22/01/2020

היום באמצעות ניהול קמפיינים בערוצים שונים ניתן להגיע לקהלי יעד מגוונים יותר ויותר. הכל מדיד ואפשר לדעת בדיוק לפי כל ערוץ פרסום כמה שקל קיבלתם בחזרה על כל שקל שהוצאתם.

 

במאמר הזה תמצאו 10 טיפים לעבודה השוטפת בניהול קמפיינים, הנה רשימה מקוצרת: 

 

1. כמה כסף עשינו על הקמפיין? - מודל להחזר השקעה

2. מי הלקוח האידיאלי שלנו? 

3. לשפר את מסע הלקוח 

4. מדידה של התוצאות באופן שוטף

5. עונתיות בקמפיינים 

6. דפי נחיתה 

7. מיתוג בניהול קמפיינים 

8. נטישה של משתמשים 

9. A / B טסט בניהול קמפיינים

10. לנסות כמה שיותר 

 

ניהול קמפיינים בערוצי פרסום שונים דורש הרבה תכנון ומעקב. בסוף שבוחנים קמפיין צריך לדעת על כל שקל שיצא כמה נכנס (ROI) ושהכיוון הכללי נכון.
 

 

1. יכולת לחשב כמה כסף עשינו - מודל להחזר השקעה (ROI) על הפרסום 


לנהל קמפיין מבלי שאפשר לחשב ROI מביא בסופו של דבר לבזבוז. אין חוסר הבנה בסיסי אם הפעילות רווחית או לא ואם אנחנו בכיוון הנכון.

 

המדדים שלרוב משתמשים בהם למדידת "הצלחה" של פרסום הם: 

  • עלות/ מחיר לקליק CPC 

  • עלות לאלף הופעות CPM

  • עלות רכישה (עלות ליד ברוב המקרים) CPA

  • החזר על הוצאות פרסום ROAS    

  • שיעור קליקים CTR

  • שיעור המרות CVR

 

אפשר לחשוב ששילוב של המדדים הנ"ל מספק תמונת מצב טובה על הביצועים של הקמפיין כך שניתן יהיה להשוות ביניהם ולהחליט מה עובד טוב יותר ואיפה להשקיע עוד. 
 

בשורה התחתונה חשוב לדעת מה השורה התחתונה מכל עסקה שנוצרת או "מטרה (Goal)" שמושגת כדי להחליט מה הלאה: מה להמשיך, מה להפסיק וכו'. 
 

לדוגמא- 

 

  • קמפיין 1 - בעל CPA (עלות רכישת לקוח) של 40 ש"ח עם CTR (אחוז הקלקה) של 2.5%. 
     

  • קמפיין 2 - בעל CPA (עלות רכישת לקוח) של 15 ש"ח עם CTR (אחוז הקלקה) של 6%. 
     

המשמעות היא שקמפיין 1 מביא לידים בעלות גבוהה יותר עם שיעור קליקים נמוך יותר על המודעות, כאשר קמפיין 2 מייצר ליד ב37% מהעלות של קמפיין 1 עם שיעור קליקים יותר גבוה. ניתן להתבלבל ולהגיד בקלות כי קמפיין 2 מוצלח יותר אך לא בהכרח. אם בסופו של דבר הרווח הנקי ביחס להשקעה שמתקבל מקמפיין 1 גבוה יותר מקמפיין 2, שם נמצא ROI גבוה יותר ונרצה להשקיע את רוב המאמצים. ראיתי כבר הרבה מצבים שהיתה פעילות ללא מעקב של המרות לכן לצערי זה לא מובן אליו. 
 

קמפיין 2 יעיל יותר אך אפקטיבי פחות. לכן, כדי למדוד את האפקטיביות של קמפיינים חשוב שיהיה מודל החזר השקעה - ROI ברור כצעד ראשון. זו הרבה פעמים משימה קשה, שצריך להתייחס בה גם לטווח הקצר ולטווח ארוך אבל מודל נכון שמייצג את החזר ההשקעה שווה זהב ככל שהתקציב גדול יותר ומאמצי השיווק רבים יותר. 
   

* בשיווק דיגיטלי B2B האתגר גדול עוד יותר מאחר וקיים אפקט "הוליסטי" בין ערוצי השיווק ותהליך למידה ארוך של הלקוח לגבי המוצר או השירות יחסית ל-B2C. לכן קמפיין B2B לפי המדדים הנ"ל מלמד אותנו על הצלחה עוד פחות בהשוואה לקמפיין B2C (ברוב המקרים). לכן, בשיווק B2B צריך לראות איך בונים מודל ROI שמתייחס יותר לטווח הארוך או למחזור Sales Cycle אם זה חצי שנה+. 

 

2. הגדירו את הלקוח האידיאלי שלכם
 

נשמע ברור אבל לא תמיד כזה ברור. מי הלקוח המושלם מבחינתנו ולמה? 
 

כדי לקבוע את זה בדרך כלל עושים מחקר על קהל היעד (מבלי להגזים בזמן שמשקיעים בזה אבל עדיין): בונים "פרופילים שיווקיים - Personas" של לקוחות ומתאימים משפכים שיווקיים ותכנים בהתאם. מחקר טוב ונכון שווה הרבה מאוד בטווח ארוך ועוזר כאשר ניגשים לתכנן קמפיין, לכתוב מודעה או דף נחיתה מאחר והבידול והצעת הערך הייחודית USP הם ברורים. 

זה אולי נשמע כמו משהו מסובך אבל לא, בדרך הכלל התשובה אינטואיטיבית אבל צריך להגדיר אותה בבירור וליישר קו על זה. 

 

 

3. שפרו את מסע הלקוחות שלכם כל הזמן
 

הדבר האחרון שהיינו רוצים הוא להגיע ללקוחות טובים ואחרי שאלה לוחצים על המודעה לא נשמע מהם בסוף. הנה רשימה של הצעדים הבסיסיים שתוכלו לעשות כדי לבדוק אם המסע של המשתמשים שלכם: 

  • מה הקריאה לפעולה של דף הנחיתה שלכם? האם קיים מסר ברור ופעולה אחת אותה המשתמש מתבקש לבצע? 

  • מה קורה כאשר המשתמש לוחץ על מודעה דרך הנייד, מחשב שולחני או טאבלט? האם כל דפי הנחיתה שלכם "מאופטמים" לפי גדלי המסך הרלוונטיים? 

  • מהי מהירות הטעינה של הדף שלכם? 

  • נניח והמשתמש נטש את המשפך השיווקי, האם יש קמפיין שיווק מחדש כדי להמשיך לטפטף לו? 

 

4. ניתוח ומדידה שוטפים 

 

מעקב טוב ונכון אחרי קמפיין הוא כמו מעקב אחרי השקעות בשוק ההון. יש השקעות מסוכנות יותר שדורשות תשומת לב והשקעות סולידיות שצריכות מעקב פחות צמוד. 
 

קודם כל אבל, חשוב שתהיה מסגרת מדידה ברורה לכלל הערוצים וסוגי הקמפיינים, מה שהרבה פעמים לא קורה.  
 

 

5. אפקט העונתיות 

 

ניהול קמפיינים היא לא פעילות תלושה מהמציאות ומושפעת מאוד מאירועים שוטפים, חופשות, מזג האוויר, חגים, חופשות מבית ספר, אירועים מיוחדים, כנסים ופסטיבלים ועוד משפיעים בצורה משמעותית על התוצאות לטובה ובשאיפה כמה שפחות לרעה. חשוב להיות מודע לאלה ולעשות את ההתאמות.

 

6. דפי נחיתה

 

כמעט ולא קיים שמודעות שמפנות לאתר חברה ולא לדף נחיתה, מייצרות תוצאות טובות יותר. 
למה? מאחר ודף נחיתה נותן לנו את ההזדמנות להציג את ההצעה שלנו בצורה ממוקדת, בלי הסחות למיניהם,  עם קריאה ברורה לפעולה. בסוף זה הופך את דף הנחיתה שלנו לרלוונטי יותר = ממיר יותר.
 

כמה טיפים לאופטימיזציה של דפי נחיתה:

  • השתמשו בתוכן מותאם לקמפיין/ למודעה ולהצעה שלכם. בשיווק בגוגל חשוב גם להשתמש במונח החיפוש כדי לקבל ציון איכות גבוה יותר שיוריד את המחיר לקליק ואת ההמרות בסה"כ. 

  • חשוב שהמיתוג והלוגו ייושמו בצורה ברורה בדף הנחיתה. 

  • הקריאה לפעולה והמסר הראשי (USP) צריכים להיות מוצגים ישר כשהדף עולה - מבלי לגלול מטה. 

  • חשוב לבנות אמון ולהכניס אלמנטים בדף נחיתה כמו: ביקורות, הסמכות, פרסים שונים, הצגה של כמות הלייקים שיש לכם בעמוד הפייסבוק ודברים שיגרמו לאנשים לסמוך עליכם יותר. חשוב לרשום תועלות אמתיות שהלקוחות שלכם יקבלו ובמה אתם שונים. 

 

7. מיתוג חזק וברור לאורך כל המשפך השיווקי 
 

חשוב להשתמש במיתוג (בהנחה שקיים) של החברה בדפי נחיתה, מודעות וכו'. זה מגדיל ומחזק את הערך הנתפס של הלקוחות ומשפר את אחוזי ההמרה בצורה משמעותית. זה בא לידי ביטוי בפלטת צבעים קבועה של המותג, לוגו ברור, אלמנטים עיצוביים שונים החוזרים על עצמם והטון של המסרים אתם פונים למשתמשים.   


8. התמודדות עם נטישה
 

משתמשים נוטשים באמצע המשפך השיווקי, ממש לא משנה כמה נתאמץ כדי שזה לא יקרה. הכי גרוע שהם נוטשים בשלבים מאוחרים יחסית כמו בדף הצ'ק אאוט או בדף עגלת הקניות במסחר אלקטרוני.

חלק מהטקטיקות למניעת נטישה במהלך המשפך השיווקי: 
 

  • ישנם תוספים שונים היום שמאפשרים הקפצה של pop up כאשר העכבר נוטה לכיוון הפינה הימנית העליונה (בדרך לכפתור הX). את רוב המשתמשים זה מעצבן אך משפר משמעותית את אחוזי ההמרה. 

  • אם המשתמש השלים שדה של אימייל ולאחר מכן נטש את המשפך אפשר להפעיל תגובה בדוא"ל. כדאי שהמייל ישלח תוך שעה שהלקוח עוד "חם", כדאי שזו תהיה הודעה קצרה ששואלת במה אפשר לעזור עם קישור למוצר או השירות שננטש כדי לאפשר חזרה נוחה ומהירה למשפך השיווקי. כדאי גם להוסיף כמה חוות דעת חיוביות על המוצר כדי לחזק את החלטת הקנייה.

  • קמפיינים של שיווק מחדש הם נושא בפני עצמו אך תמיד טוב לדעת שיש פיקסל שיידע לעקוב אחר הגולש הנוטש ולהחזיר אותו אלינו.     

 

9. A / B טסט - מבחנים מפוצלים
 

מבחני A/B טסט או Split test כמעט תמיד מספקים את הסחורה ובגדול. כלי חובה בניהול קמפיינים. מבחן מפוצל הוא לרוב הצגה של שני גרסאות של אותו דף נחיתה עם שינוי "משתנה" אחד בודד. זה יכול להיות סרטון מול תמונה, call to action שונה בכפתור, רקע אחר של דף נחיתה וכל דבר אחר. חשוב לבדוק משתנה אחד בלבד בכל פעם כדי לדעת למה לייחס את השיפור בביצועים. 
 


10. חשוב לנסות כמה שיותר 
 

חשוב לעשות טעויות והרבה. לדעת מה לא לעשות שווה לפעמים הרבה יותר מלדעת מה כן. לכל עסק או תעשייה יש ערוצים וכלים רלוונטיים יותר ופחות, סוגי קמפיינים ומבצעים שעובדים טוב יותר, ובכלל לנסות כמה שיותר, לראות מה מביא תוצאות בשורה התחתונה ואת זה להמשיך לפתח. 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר