שיווק דיגיטלי לעסקים תהליך בסיסי

17/01/2018

 

עסקים רבים שואלים איך שיווק דיגיטלי יוכל להגדיל להם את ההכנסות. הרבה בעלי עסקים פחות מכירים את התחום, הם חסרי ניסיון ומחפשים אחרי דרכים לשלב את השיווק הדיגיטלי יחד עם השיווק המסורתי - מה שרוב העסקים המסורתיים עושים (לא קשור לדת:). מתוך חוסר ההכרות עם השיווק הדיגיטלי, רבים מבעלי העסקים משתהים, לא לוקחים צעד קדימה ו"הולכים על זה" למרות שאם נעשה בצורה נכונה ברוב המקרים אפשר להגיע להחזר השקעה (ROI) חיובי מאוד מהר. 

 

שיווק דיגיטלי בימינו מכיל המון אפשרויות וכלים שבעזרתם ניתן להגיע ישירות לקהלי יעד רלוונטיים וליצור בסיס משמעותי לצמיחה. במאמר תמצאו חומר על תהליך שיווק דיגיטלי "בסיסי" יחד עם אפשרויות שונות כמו בניית אתרים וניהול קמפיינים ואיך כל אחד יכול לעזור לנו. 

תהליך שיווק דיגיטלי בסיסי

 

 

יצירת מודעות (בסיס לקוחות פוטנציאלי) => גיוס לידים (לקוחות) => טיפוח קשרי לקוחות

שיווק דיגיטלי מכיל כלים רבים אתם ניתן להגיע ישירות לקהלי יעד רלוונטיים וליצור בסיס משמעותי לצמיחה.

 

1. יצירת מודעות

 

בראש ובראשונה, האינטרנט הוא כלי תקשורת המונים. כבר לא תהיה קלישאה להגיד שהיום כולם נמצאים באינטרנט ובהכרח גם קהלי היעד הרלוונטיים לרובם המוחלט של העסקים. מתוך עובדה זו ניתן לייצר מודעות לעסק ולמותג, כזו שבשלב ראשון "תאיר" את עיני הלקוחות ותיידע אותם כי אתם נמצאים שם במידה ויזדקקו לשירותיכם. באמצעות הפלטפורמות המוכרות כמו Google ו –Facebook, ניתן למקד את השיווק לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם על מנת להתחיל לתת לכדור השלג להתגלגל בכיוון הנכון ולתפוס נפח עם הזמן.  (עוד על שיווק בפייסבוק ושיווק בגוגל)

 

2. גיוס לידים

 

לאחר יצירת מודעות והיכרות של קהלי היעד, צריך לשאול איך אפשר להפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם. בשלב ראשון הלקוח צריך ליצור קשר (להתקבל כ"ליד") או להיכנס לאתר הסחר האלקטרוני שלכם. בשילוב ניהול קמפיינים נכון, ניתן לנצל הצעות ייחודיות, מבצעים, פריטים מיוחדים או שירותים על מנת להניע את הלקוח לפעולה בערוצי השיווק הנכונים. ככל שהצעת הערך שלכם היא מחודדת והבינו אותה בשלב המודעות כך גם יהיה גדול שיעור הלקוחות הפוטנציאלים שיפנו אליכם בפועל - כמות הלידים.

 

טיפוח קשרי לקוחות

 

לאחר שמקבלים את הליד, המשחק עובר למגרש הביתי. כאן חשוב לקיים תהליך מכירה מובנה ומסודר על מנת להפוך את הלקוחות הפוטנציאלים למשלמים. בין אם הדבר צלח או לא, עדיין השיווק הדיגיטלי מהווה חלק חשוב בטיפוח קשרי הלקוחות. אל מול לקוחות שהתעניינו אבל בסוף לא רכשו את המוצר ניתן לבצע שיווק חוזר (Remarketing) בפלטפורמות שונות, וגם אם כן רכשו ניתן למצות את מקסימום הפוטנציאל על ידי פרסום הצעות נוספות לאותם אנשים בדיוק ולשפר את התוצאות העסקיות.

 

לסיכום, לשיווק דיגיטלי תפקיד קריטי וחשוב ביצירת בסיס לקוחות פוטנציאלי, הפיכתו ללקוחות משלמים ובטיפוח הקשרים על מנת למקסם מכירות. 

 

עסקים אשר ידעו לרתום ולשלב את תהליך השיווק הדיגיטלי יחד עם השיווק המסורתי ייצרו לעצמם יתרון יחסי בשוק בו הם פועלים ויצרו בסיס משמעותי לצמיחה. 

 

 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר

 כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי