כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

תהליך השיווק הדיגיטלי לעסקים

17/01/2018

 

עסקים רבים מוצאים עצמם מתמודדים עם השאלה כיצד שיווק דיגיטלי יוכל לתרום למיצוי הפוטנציאל העסקי ולהגדלת ההכנסות. לבעלי עסקים רבים, התחום פחות מוכר מאחר והם חסרי ניסיון והכרות ומוצאים עצמם מגששים באפלה בחיפוש אחר תשובות ודרכים נכונות לשלב את השיווק הדיגיטלי יחד עם השיווק המסורתי. מתוך חוסר ההכרות עם השיווק הדיגיטלי, רבים מבעלי העסקים משתהים ולא לוקחים צעד קדימה על אף הידיעה כי זה ייטיב עם העסק שלהם רבות.

 

שיווק דיגיטלי בימינו טומן בחובו כלים רבים בעזרתם ניתן להגיע ישירות לקהלי יעד רלוונטיים וליצור מנוף משמעותי לפיתוח עסקי. במאמר זה נפרט את תהליך השיווק הדיגיטלי תוך ציון האפשרויות השונות כמו בניית אתרים וניהול קמפיינים והתועלות בכל אחד מהשלבים. 

תהליך השיווק הדיגיטלי

 

 

יצירת מודעות (בסיס לקוחות פוטנציאלי) => גיוס לידים (לקוחות) => טיפוח קשרי לקוחות

שיווק דיגיטלי בימינו טומן בחובו כלים רבים בעזרתם ניתן להגיע ישירות לקהלי יעד רלוונטיים וליצור מנוף משמעותי לפיתוח עסקי.

 

יצירת מודעות

 

בראש ובראשונה, האינטרנט הוא כלי תקשורת ההמונים. כבר לא תהיה קלישאה להגיד שהיום כולם נמצאים באינטרנט ובהכרח גם קהלי היעד הרלוונטיים לרובם המוחלט של העסקים. מתוך עובדה זו ניתן לייצר מודעות לעסק ולמותג, כזו שבשלב ראשון "תאיר" את עיני הלקוחות ותיידע אותם כי אתם נמצאים שם במידה ויזדקקו לשירותיכם. באמצעות הפלטפורמות המוכרות כמו Google ו –Facebook, ניתן למקד את השיווק לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם על מנת להתחיל לתת לכדור השלג להתגלגל בכיוון הנכון ולתפוס נפח עם הזמן.  (קראו עוד על שיווק בפייסבוק ושיווק בגוגל)

 

גיוס לידים

 

לאחר יצירת המודעות והיכרות קהל הלקוחות עם מרכולתכם, נשאלת השאלה כיצד ניתן להפוך לקוחות פוטנציאלים אלו ללקוחות משלמים. בראשונה, אלו צריכים ליצור קשר (להתקבל כ"ליד") או לחילופין להיכנס לאתר הסחר האלקטרוני שלכם. בשילוב ניהול קמפיינים נכון, ניתן לנצל הצעות ייחודיות, מבצעים, פריטים מיוחדים או שירותים חדשניים על מנת להניע את הלקוח לכדי פעולה כמובן בשילוב בחירת ערוצי השיווק הנכונים. ככל שהצעת הערך שלכם של הייתה מחודדת ונהפכה לרלוונטית בשלב המודעות כך גם יגדל שיעור הלקוחות הפוטנציאלים שיפנו אליכם בפועל - כמות הלידים.

 

טיפוח קשרי לקוחות

 

לאחר שאלו התקבלו כליד, המשחק עובר למגרש הביתי. כאן חשוב לקיים תהליך מכירה מובנה ומסודר על מנת להפוך את הלקוחות הפוטנציאלים למשלמים. בין אם הדבר צלח או לא, עדיין השיווק הדיגיטלי מהווה חלק חשוב בטיפוח קשרי הלקוחות. אל מול לקוחות שהתעניינו אבל בסוף לא רכשו את המוצר ניתן לבצע שיווק חוזר (Remarketing) בפלטפורמות שונות, וגם אם כן רכשו ניתן למצות את מקסימום הפוטנציאל על ידי פרסום הצעות נוספות לאותם אנשים בדיוק ולשפר את התוצאות העסקיות.

 

לסיכום, לשיווק דיגיטלי תפקיד קריטי וחשוב ביצירת בסיס לקוחות פוטנציאלי, הפיכתם ללקוחות משלמים ובטיפוח הקשרים על מנת למצות את הפוטנציאל העסקי.

 

עסקים אשר ידעו לרתום ולשלב את תהליך השיווק הדיגיטלי יחד עם השיווק המסורתי ייצרו לעצמם יתרון יחסי בשוק בו הם פועלים אשר ישפיע בצורה ניכרת על התוצאות העסקיות.

 

 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר