כל הזכויות שמורות © 2018 פיטנגו שיווק דיגיטלי

פתיחת חנות ווירטואלית

22/02/2018

חנות ווירטואלית לבעלי עסקים רבים היא אופציה מצוינת להגדלת ההכנסות דרך העולם הדיגיטלי. במאמר זה נפרט מהם הדברים הבסיסיים שנדרשים כדי לפתוח חנות ווירטואלית.

 

קודם כל, עם חנות ווירטואלית ניתן למכור את אותו מלאי שנמצא בחנות הפיזית ברשת האינטרנט ולייצר בסיס לקוחות חדש באמצעות שיווק דיגיטלי נכון. לקוח יכול להתעניין במוצר מסוים, לקרוא עליו בחנות הווירטואלית ולהגיע לרכוש בחנות הפיזית, או להפך, לקוח שביקר בחנות ועוד היה צריך "לחשוב על זה" יוכל להשלים את הקנייה שלו בחנות הווירטואלית.

המשמעות היא שחנות ווירטואלית יכולה להוות גם בסיס ליצירת לקוחות וגם לסגירת עסקאות, בין אם הלקוח ביקר בחנות הפיזית או לא. בנוסף, חנות ווירטואלית משמשת גם כמוקד מידע לגבי העסק והמוצרים אותם העסק מציע ויכול להוות מקור הכנסה נוסף ומשמעותי. 

 

עם חנות ווירטואלית ניתן למכור את אותו מלאי שנמצא בחנות הפיזית ברשת האינטרנט ולייצר בסיס לקוחות חדש באמצעות שיווק דיגיטלי נכון.

 

 

מה נדרש להקמת חנות ווירטואלית?  

 

1. חומרים שיווקיים: חשוב לוודא כי קיימים חומרים שיווקיים כמו תמונות של המוצרים ומיתוג ברור לעסק ולחברה. גרפיקה מושקעת עם שפה שיווקית ברורה ואחידה תייצר חווית משתמש טובה יותר שתתרום לערך המותג ותגדיל את אחוזי ההמרה. 

 

2. תוכן מוכר/ מיקרו קופי:  יש ליצור תוכן מוכר לחנות שכן התוכן הוא בעצם איש המכירות שלכם בחנות הווירטואלית. בין אם זה דף המוצר, כפתורים, כותרות, תקנון החברה, תנאי שירות הלקוחות או דפי מידע כלליים על העסק, יש חשיבות רבה לתוכן - מיקרו קופי. 

 

3. תנאי שילוח המוצרים: יש לקבוע מהם תנאי שילוח המוצרים המתאימים לכם. כאן, יש לברר עם כמה חברות שליחויות מהן האופציות הקיימות ולהסביר אותן כדי לייצר אמון ושקיפות אל מול הלקוחות. מומלץ להציע כמה אפשרויות משלוח כמו דואר רשום, דואר רגיל, שילוח ללוקרים בתחנות דלק, שילוח עד הבית וכו'. לא פחות חשוב להבין מה היכולות התפעוליות שלכם וגם להיות מציאותיים בקשר לזה. 

 

השאיפה היא לאפשר תשלום זול על המשלוח, לכן רוב החנויות הווירטואליות בוחרות לסבסד חלק ממחיר השילוח על מנת להגדיל את סך המכירות הכולל. יותר מזה, בימינו המרכיב של אספקת ההזמנה (fullfilment) שכולל הוצאה מהמלאי, אריזה, שילוח והגעת המוצר ללקוח תופס יותר ויותר משקל בבחירה של לקוחות איפה לרכוש בסופו של דבר.   

 

4. שיטת התשלום: גם נושא חשוב וכאן ישנן 2 אופציות מרכזיות:

  • תשלום באמצעות כרטיס אשראי באמצעות גוף שלישי המחבר את החנות שלכם למסוף/ טרמינל אשר מקושר לחברת האשראי.

  • תשלום באמצעות חשבון Paypal המקושר לחנות הווירטואלית וישירות לחשבון הבנק שלכם אליו תוכלו להעביר ולקבל כספים על פי הוראתכם.

 

5. דברים נוספים: ניתן להוסיף דברים נוספים רבים כמו מערכת לניהול הזמנות, סל קניות מתקדם, מערכת לניהול משתמשים ללקוחות חוזרים, מוצרים מורכבים שהתמחור שלהם מורכב מכמה פרמטרים כמו צבע, מידה ועוד. אחרי שהחנות הווירטואלית התחילה את פעולתה יש חשיבות לייצר מבצעים, קופונים והצעות מיוחדות על מנת לייצר עניין ולהגדיל את אטרקטיביות החנות אל מול הלקוחות. 

 

איך לקדם את החנות הווירטואלית? 


לאחר הקמת החנות, יש לקחת בחשבון כי נדרשים מאמצי קידום התחלתיים על מנת לייצר מודעות ואמינות לחנות. שיווק בגוגל ו/או שיווק בפייסבוק יכול לעזור מאוד בקידום החנות הווירטואלית כי גם החנות היפה ביותר עם המוצרים הטובים ביותר, במחירים הטובים ביותר לא תמכור כלום בלי תנועה של לקוחות. 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
צרו קשר